فرودگاه هوشمند کیش، کاملا بومی است
- شناسه خبر: 86795
- تاریخ و زمان ارسال: 21 آذر 1402 ساعت 02:23
- نویسنده: مریم اکبرپور
محمدی ادامه داد: در پایانه جدید فرودگاه کیش، امکان پذیرش مسافر از هر پیشخوان و همچنین تفکیک بار همراه مسافر از طریق سیستم انتقال بار (bhs ) بدون کمک نیروی انسانی و بدون خطا و با سرعت زیاد فراهم است.
وی ادامه داد: در پایانه ۴ دستگاه تعبیه شده است ومسافرانی که بار همراه ندارند؛ می توانند از طریق آن بدون معطلی کارت پرواز خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش خاطرنشان کرد: در پایانه جدید فرودگاه ۱۰پل تلسکوپی وجود دارد و بعد از پهلوگیری هواپیما، تخلیه بار به سرعت انجام می شود و با این اقدام کمک بزرگی به موضوع کنترل ترافیک و ارائه خدمات مطلوب خواهد شد.
وی با بیان این که از یک روز قبل می دانیم که هواپیما قرار است به کدام پل متصل شود و مسافران از کدام کانتر پذیرش خواهند شد؛ تصریح کرد: آگاهی از نحوه، چگونگی و مکان ورود و خروج مسافر و تحویل بار از ۲۴ ساعت قبل از پرواز، باعث افزایش سرعت عمل و کاهش بار ترفیکی خواهد شد.
محمدی با اشاره به اینکه زیرساخت پارکینگ پایانه جدید برای هوشمند سازی در حال پیگیری است؛ گفت: به دنبال آن هستیم که خودرو راهنمایان گردشگری در کمترین زمان ممکن در معرض دید مسافران قرار بگیرد و پیشخوان هایی نیز تعبیه خواهد شد تا مسافران بتوانند با کمک آنها، تاکسی خود را برای رسیدن به مقصد به راحتی و در اسرع وقت انتخاب کنند تا شاهد شکل گیری ترافیک در کنار درب ورودی نباشیم.
وی در ادامه اضافه کرد: قبل از ورود به فرودگاه، افراد می توانند با مراجعه به سایت، از شماره پیشخوان (کانتر) پذیرش خود مطلع شوند و آگاهی پیدا کنند که از کدام خروجی به هواپیما سوار خواهند شد و یکسری از خدمات نیز در حوزه فناوری اطاعات در روزهای آتی اضافه می شوند که از میان آنها می توان به موبایل چکینگ اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های جزیره کیش با ورود به موضوع تدابیر در نظر گرفته شده در پایانه هوشمند جدید برای ایام شلوغ سال مثل عید نوروز، گفت: این پایانه قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد و زیربنای ۴۹ هزار مترمربعی این پایانه، به ما کمک خواهد کرد که در ایام شلوغ سال نیز مشکلی نداشته باشیم.
وی عنوان کرد: در ترمینال قبلی نیز در روزهایی که با ازدحام مسافر روبرو بودیم؛ مشکلی نداشتیم و تدابیر لازم همواره در این خصوص اتخاذ و گاهی در یک روز ۱۹تا ۲۰هزار مسافر پذیرش می شد.
محمدی با بیان این که می خواهیم در ترمینال جدید خدمات رسانی به نحوی باشد که مسافر از لحظه ورود تا سوار شدن به هواپیما، احساس خوبی داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: قصد داریم یکی از بهترین فرودگاه های هوشمند ایران باشیم و نوین ترین خدمات را با زیرساخت هایی که تا ۴ماه آینده کامل می شود؛ به مسافران ارائه بدهیم.
وی اضافه کرد: برنامه این است که تغییراتی را در ترمینال قدیم داشته باشیم و بعد از اعمال این تغییرات در خصوص کاربری آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در پایانه جدید فرودگاه، سیستم در خصوص پیشخوان ها، ورودی و خروجی های ، احراز هویت و پل تلسکوپی تصمیم گیری می کند و شرکتهای هواپیمایی ذینفع، شرکتهای هندلینگ و نیروهای امنیتی و انتظامی فرودگاه برنامه یادشده را ۲۴ساعت قبل در اختیار دارند و می شود گفت که ۹۰ درصد خدمات تا به امروز در این ترمینال برای خدمت به مسافر بهینه شده است.
این مقام مسئول حوزه بنادر و فرودگاه در جزیره کیش خاطرنشان کرد: در ترمینال قدیم خطای انسانی وجود داشت ولی در پایانه جدید عملا سیستم کار می کند و باید گفت که به صورت دقیق مسافر وارد یک ترمینال صنعتی خواهد شد و ما بیشتر کار نظارت را در آن دنبال می کنیم.
محمدی با بیان این که همه امکانات به روز برای آرامش مسافران در پایانه جدید فرودگاه کیش فراهم شده است؛ گفت: این آمادگی را داریم که در صورت تمایل و درخواست هتل ها، برخی از خدمات هوشمند مربوط به حوزه فرودگاه را در این اماکن ارائه بدهیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های جزیره کیش بیان کرد: سیستم پارک هوشمند هواپیما نیز در این پایانه درحال پیگیری است؛ ضمن اینکه در کل کشور پل تلسکوپی به صورت تکی به هواپیما وصل می شود و ما تنها فرودگاهی هستیم که در آن دو هواپیما همزمان می توانند در کنار پل پهلوگیری کنند و این اتفاق در سراسر ایران بی نظیر است.
وی تاکید کرد: از دید مسافر همه چیز به سادگی و در آرامش کامل در پایانه جدید به مقصد و هدف می رسد اما واقعیت این است که شاید نزدیک به ۱۰۰سیستم برای نیل به این هدف در این مجموعه در حال فعالیت هستند ./ روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش